torsdag 10 april 2014

Blandad kompott

Till Stjärnblockens projekt hos Maria, hittade jag en ny liten stjärna som fylldes på undan för undan och blev en.....stjärna eller bara ett block :)
Till detta block använde jag Candybitarna som är 2,5"

Som vanligt kan jag inte hålla mig till ett stickprojekt. Nu har jag två roliga sjalar att sticka. Köpte ett Norogarn på Stickeeventet i Vänersborg hos Susanne. Måste börja direkt att sticka för att se vilka färger som kom fram i detta garnnystanet.

Jag fortsatte med Eddys Cirkus och nu Styltakrobaten i mitt Norogarn.

 Läckra färger :))
 En hålsjal i lila turkos med vitt, rolig att sticka. Mönster från Drops tidningen.

Äntligen har jag blivit ägare till en äkta Fårfäll!! Fällen kommer från ett Gotlandsfår och hörde hemma i Värmland. Den ska pryda läshörnan och nu på våren ska jag sitta mjukt och skönt i fikastolen ute. Tackar Ullas syster för att hon har får :).

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg stjärna!
    Denna gillar jag!
    Vilka snygga sjalar du stickar!!!

    Grattis på födelsedagen, vilken dag det än är!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Flott blokk og quilt :-)
    God påske

    SvaraRadera