måndag 18 mars 2019

Lördagsutflykt i mars

Vart ska vi åka idag?
Vi börjar med att åka småvägar ner till Stenungsund och konstaterar att det är så vackert men vi skulle aldrig vilja bo så här ute i ödemarken.
Första stoppet blir på Snusboa, en rolig .....ja vad det nu är, massor med tidningar, massor med olika sorters snus, spelhåla, souvenirer, godis, ja här finns det mesta.
De har flest kvilttidningar att välja på.

  Ronnie nu ska du inte gömma tidningen, alla vet att du handlar kvilttidning och jag tippar!
Spontan åkning
Vi åker på kryssning, det var längesen!
På med flytvästarna så drar vi!

Fiska vill jag inte!
 Så vacker kryssningstur!






 Vi har nu kryssat i ........ca 10 min. Men vackert och stilla kom vi till Svanesund.

Här firade vi en blandad semester 1995
Min pappa dog på våren och vi var så bedrövade och lessna.
Min morbror räddade vår sommar och hyrde ett av dessa husen.
Mamma, jag och Josefin med Flisan som var liten valp var här på västkusten för första gången.



Jaha vi åker vidare till Venedig
 näää nu ljuger jag....vi har hamnat i Henån på Orust
 Vi får äntligen vårt lördagsfika på Sveas café
När man är ute och åker omkring så hittar vi alltid något smultronställe.
Vem kunde tro att det fanns en underbar blomsterhandel i Henån. Utanför ser det inte ens ut som en affär. När vi kom in var den så stor och fullt med vackra blommor, träd och inredning.


Nöjda med vår utflykt åkte vi hemåt och gick på restaurang och åt en god middag.
Efter det en skön TV kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar