onsdag 13 december 2017

Nostalgin kommer i december

Idag är det Lucia och då kommer minnen från tiden när Josefin var en liten Lucia och man fick följa henne genom dagis och skolan.
En liten tvååring

 Tiden går och nu en 6 åring som Lucia
Idag är det Estelle och Milo i Luciatåget

Prova mormors smink var alltid kul när de kom besök
 Tuff brud som sover med sminket och glasögonen på bredvid morfar
 Leka affär och smaka var en ständig lek hemma hos morfar.
Julen är snart här. Jag tänker att mycket har förändrats sen jag var liten.
Då samlades vi alla hos mormor och morfar. När morfar dog så var det mormor ensam i ny lägenhet som samlade alla till julen. Vi sov där i hennes tvåa i varenda rum tom köket. Men det vara bara mysigt.
När mormor dog så samlades vi hos mamma och pappa och fortsatte med vår jultradition.
När pappa dog så skingrades familj och släkt.
Vi bor från söder till väst till öst.
Sorgligt men det är tidens gång. Vi vill alla fira julen på olika sätt idag.
Men minnen och lukter finns kvar...

Mormor som sytt sig en ny julklänning
Vi har alltid haft tomte och julklappar



 Mormors lilla handbroderade bonad
Min mormor som jag hade mer tillsammans med än vad jag visste då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar