söndag 20 november 2016

Sytt och stickat

Två kviltar och en bonad är klara Jag ska bara sy avslutningskanten, ett nöje framför TV.
Bonaden har legat ett år. Jag hann inte att sy den till förra julen

 En sjal i svart och lila grönt garn i silke. Sjalen fick flytta upp till Sthlm och till en vän som får värma sig.
 En höstsjal
 Hoppsasteg....mönster och tyg från Textilia. Det är jättefina tyger men jag tyckte den såg så menlös ut. Jag är van att använda lite mera färger.
 Jag lämnade kvilten till Annas Batik som fick kvilta den på sin Longarm (stor kviltmaskin) och jag valde en vinröd kvilttråd. Jag blev jättenöjd. Kvilten fick lite mer liv nu.
 Mysteriekvilten. Jag var med på ett mysterieprojekt hos Quiltpassion. Jag fick en ledtråd varje fredag och kvilten växte fram och blev så här. Den är handsydd på hexagonmallar. Den här kvilten lämnade jag till Eva Hauge som fick kvilta den på sin Longarm (stor kviltmaskin). Resultatet blev även här jättebra.

 Baksidan
 Här ser man mer av kviltmönstret.
 På nätet "Retrotyger"vann jag denna fina  tryckta retrojulduk
 Duken låg i detta fina papper som jag sparar
 Ett handgjort kort låg i dukpaketet, fint tycker jag

Jag har mycket att visa hos http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

1 kommentar:

  1. Underbar inspiration bjuder du på idag och tack för din länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram♥

    SvaraRadera