tisdag 6 september 2016

Quiltköping

En vecka har gått och det är dags för nästa roliga mässa "Quiltköping". Den är placerad i Lidköping och välkänd för många kviltare. Där samlas många Kviltaffärer i Sverige och vi andra myser, klämmer på tyger och shoppar loss.
Det finns även kurser, workshop, utställningar och mannekänguppvisning. Mässan varar i tre dagar.

Några från vår kviltförening åkte tillsammans, fulla av förväntan. Jag träffade kviltvänner  från olika delar i Sverige och vi har alltid mycket att prata om när vi träffas.

Jag åker senare hem med många nya ideer och ett lyckligt leende på läpparna och betydligt fattigare.

 
 Kviltföreningen Väntäcket i Lidköping har sytt ett block var som representerar sin förening

Montrar med de olika Kviltaffärerna.
 
 En affär visar exempel på vad man kan sy av hennes tyger
 
 
Gänget som shoppade loss
 
 
 
Linda blev medlem i Riksföreningen Rikstäcket
Väskkurs med Norsk lärare
Marie går på kursen och syr väska

Det här fick jag med mig hem
 
Lite foton från de olika utställningarna som visades
 



  Tävling för alla. Under året kunde man köpa ett tygkit och sy ett projekt med temat "Säg det i toner". Här nedan visar jag en del av tävlingsbidragen.






 Jessika med söner röstade på sina favoriter
 





 Denna kvilt vann tävlingen
 
Jag är jättenöjd att jag klarade och orkade gå på dessa två mässor. Det är något jag ser fram emot på hösten. Nu har jag både inspiration och tyger att sitta och sy när höstrusket visar sig.
 

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar