lördag 5 december 2015

Julmarknad på Arenan

Ronnie och jag har varit knallar idag! Vi har representerat Blåsut Bandy på Vänersborgs Julmarknad i den stora Arenan.
Vi åkte dit på fredagen och satte upp våra alster och bandyreklamen för Blåsut.
Arenan har mattor på isen där alla knallarna skulle vara. Det såg riktigt mysigt ut med alla stjärnor och granar när vi gick hem. De har fixat bra för att få Arenan julfin.

Idag har vi nu invigt vår nya karriär som Knallar. Det var roligt att prata med folk som kom förbi fast de flesta kände ju Ronnie och ville prata bandy. Jag log mest och såg intresserad ut :).

Vi var där klockan nio på morgonen och klockan elva började jag frysa. Jag som har problem med att alltid vara så varm av mig. Nu hade jag skjorta, tröja, varmfodrad kappa, varmfodrade kängor, stor stickad sjal och tumvantar. Fy katten så kallt!!!

Tanken på att vi skulle sitta där till klockan fyra gjorde inte saken varmare om man säger så :)
Men som Knalle får man bita ihop och se nöjd och glad ut.
Det kom en Servicevagn och försedde oss med glögg, kaffe och te regelbundet, tur var det..



Men när klockan var halv tre då gav vi upp, Vi var stelfrusna och längtade hem till värmen.
Vi bestämde oss för att vi inte skulle fortsätta vår karriär som knallar.

Men jag vill tacka Bandykviltarna och framförallt Tändstickorna för att ni har ställt upp och stickat och sytt till denna marknad.
Alla intäkter går till Blåsut Bandy som ett TACK för att vi får vara i deras klubblokal gratis med våra träffar.


En norsk kvinna köpte en Blåsuttröja :)

Bandykviltarna och Tändstickornas logga hänger fint

Stickade alster som gick åt snabbt. Folket frös i stormen utanför. De köpte vantar och sockor av oss.

 Lite julpynt

 Lite kassar


 Pyntat och fint på Arenan
 Vänersborgs  musikklass spelade fina jullåtar för oss

 En lite skridskobana för sparkar och skridskoåkning. Populärt bland barnen
 Stadens Lucia kom och lussade
 Här hänger Bandykviltarnas logga
 Knallen Ågren står som en knalle ska :)
 
 
 Nu börjar Bandyfantasten själv tröttna och jag hackar tänder.

Vi packade ihop och åkte hem. Jag försvann snabbt in i en het dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar