lördag 28 mars 2015

Vårens första fika!

Strålande sol och riktigt skönt ute. Då blir vi aktiva i familjen. Snabbt åkte vi och handlade och tippade. Sista helgen för SM tipset. Det är enda gången som jag tippar, man kan bli stormästarinna i spelhålan, förr sa man tobaksaffären :). Ett år vann jag bland alla kvinnorna som var med i Vänersborg, ganska stolt då.

När vi kom hem så tog vi våra roller direkt. Ronnie gick ut i trädgården och klippte ner grenar från beskurna äppelträd och gjorde fint på altanen.
Jag tog städningen, den behöver jag nog inte förklara innehållet i.

MEN SEN.........gräddade jag våfflor, kokte kaffe och dukade vårfint i vår hörna som är bäst att sitta på våren.
Äntligen kan vi njuta av våren, sitta ute och unna oss en god fika efter allt jobb idag.


Lite påskpynt kom fram. En liten söt höna och Påskgodis i skålar jag fick av Josefin i julklapp. Det är Ernest skålar, enkel design med en liten tanke skriven i skålen. De gillar jag skarpt!


Passande tanke till hönan " Här sitter jag och känner in rummet" står det i denna skålen, innehållet är naturligtvis bara skådegodis.
 I denna skål står det " I det enkla bor det vackra" Passar också bra tycker jag till skådegodiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar