måndag 12 januari 2015

Nyårslöftena är försvunna!!!!!

Nu är vi i början av januari och jag har redan brutit mitt nyårslöfte. Det var väl inte så förvånande.....
På en vecka har jag lyckats starta två nya grupper, en på nätet för handsömnad och en ny Kviltgrupp.
På en vecka har jag återigen börjat på ett nytt stort handsömnadsprojekt.

Ja ja så länge det är roligt förgyller det mitt liv, och det är viktigt.

Första gruppen är Handsömnad.
Vi ska sy olika block från denna bok över nätet. Slutresultatet blir kvilten på bilden nedanför. Vi är över 25 kvinnor som sitter i stugorna i Svea rike och får direktiv en gång i månaden vilka block som ska sys.

 
I våras avslutade jag min Kviltgrupp som jag har ansvarat för i 7 år.  Jag tänkte att jag skulle bara komma som gäst och sy hos andra grupper och gå på kurser.
 
Men jag saknade kontinuteten och gruppkänslan.
Nu kände jag redan ett litet gäng som jag träffade och sydde med. Vi får ju plats med fler så jag gick ut på facebook och till de olika kviltgrupperna som finns där och frågade om fler var intresserade att sy.
 
I lördags under snöstorm och halka träffades vi och bildade en ny Kviltgrupp. Nya och gamla i en härlig kombination.
Vi döpte oss till Bandykviltarna, vad kunde vara mer passande eftersom vi syr i en Bandylokal.
Vår bloggadress är : http://bandykviltarna.blogspot.se/
 
 
Dessa två projekt känns jättebra och roligt att lära känna ny kviltkvinnor.
 
Nu kom sylusten tillbaka och jag fick klart ett UFO i helgen. Detta mönster kommer från
Tyger oTing, köpte det i Quiltköping i september. Nu är ju julen över men visst kan man åka skridskor efter jul också.
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Din bonad med de skridskoåkande fåglarna är väldigt fin, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera