lördag 25 oktober 2014

Sytt och köpt

Sytt några jultabletter till marknaden som vi ska ha i vår Hantverksgrupp. Jag gillar att sitta och pussla ihop trianglar. Detta är inte något avancerat, men roligt. Egentligen är allt roligt att sy inom Kviltsömnad. Ett intresse jag aldrig tröttnar på. Det finns alltid något nytt som lockar.


Några block från min broderikvilt från Danmark är också klara. Men än är det långt kvar innan hela kvilten är klar.


Jag ska blanda broderi och rena tygblock, en hexagonkvilt . Det är så vackra glada tyger till denna kvilt, så det blir en ren fröjd den dagen jag får pussla ihop hela kvilten.

Idag har jag varit till Birgits Stuv och köpt några julknappar och fina pärlemorknappar endast 3 kr/styck!!! Var hittar man det priset på pärlemorknappar idag? De vita knapparna hittade Birgit bakom i sitt förråd. De är säkert gamla och ett fynd för mig. Knapparna fick jag i en  pappersstrut, vilka barndomsminnen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar