söndag 8 juni 2014

Lördag med diverse roligheter!

I stan är det Aquafest med olika aktiviteter som har med vatten att göra och lite till. Ronnie hade äran att vara ansvarig för Bandylaget Blåsut chokladhjul. Jag undrar om det var någon som vann under tiden han stod där, godisgrisen själv :))
.


Under tiden gick jag runt och tittade på Vollybollmatcher, segling mm. Jag såg två olika kontraster, ett skepp och en husbåt. Vilken skulle man välja :)).



Vid lunch mötte jag upp Ammi. Vi gick på en rolig utställning på Konsthallen. Det fanns åtskilliga konstverk jag ville ha. Men för dyra för mig.

En Graffittikonstnär som tuffsade mattor av sina Graffittiverk i ullgarn.
 Konstnären själv som jag pratade med och fick veta lite hur han tänkte

 Min favorit, telefonklotter kan man tycka. Men roligt att veta hur han tänker när han får till det.
 
  Nästa favorit, underbara färger och en matta som han har tuffsat med pistol.

Jag vill HA konstverket!!!

 Jag är förstummad!
 Vi var båda lika imponerade av utställningen!


Den mystiska Damen!

 Denna stolen står i trappen i Konsthallen. Vem är kvinnan? En livmoder kan hon har varit någon känd Barnmorska?

 




 
Hungern tilltog, Ronnie klar med sitt Chokladjobb. Vi gick till Turkiska Restaurangen, men först hann vi med Bagageloppisen. Hittade några fina virkade dukar till Betongkursen på onsdag, och ett gammalt syskåp.

Nu raskt till maten!
Lammspett, Bulgur, aubergineröra, kålsallad och Pitabröd. Milde tid så gott och ett glas rött till!
 Ammi som är Vegetarian fick denna goda tallrik med Rostade grönsaker och en stor stark.

En skön lördag med massor av kuligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar