tisdag 25 februari 2014

Stickat 2014

Ett av mina stora intressen är att sticka. Jag önskar jag kunde mera tekniker. Men det är bara att prova sig fram och repa upp mycket, det gäller att ha tålamod. Just nu är det sjalar som gäller. Dels för att det är roligt att sticka och går relativt snabbt beroende på vilken stickteknik man har valt.

Jag använder mig av naturgarner, vill inte ha syntetiska garner och då får man betala lite mera.

 Muddar i Kashmirgarn, fint som snus :). Men ett par muddar har man råd med. Mönster och garn från Tant Kofta
 Sjalen "Den knubbiga Jonglören" Den var rolig att sticka och är lätt som en fjäder. Mönster Eddi och garn från tant Kofta
 Egen designad kofta som jag bara vill hänga på mig, därför knäpps med bara en knapp. Garnet är ett Tweedgarn från Tant Kofta och ett ullgarn från Magasin Duett. När jag blötte upp koftan så blev den så mjuk och skön.
 En sjal i flerfärgat grönt och beige. Garnet är Bomull Lin och är köpt hos FridaLin i Vänersborg
Mössa ifall det blir vinter i Alpacka med en fejkad pälstofs. Allt inköpt hos FridaLin.
Halsduk att vira runt till mina svarta kläder. Garnet är den tunna Noro som jag köpt hos Daisy på Avenyn i Göteborg

Nu har jag tre projekt på gång, en sjal, en sommartröja och kofta till ett barnhem i Tanzania.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar