onsdag 15 november 2017

Sixten i november

Oj oj vad ni har fått vänta länge på att få höra hur det går med Sixten. Men här kommer senaste nytt på den kattfronten.

Vi har firat att Sixten nu har bott hos oss i ett år. Så snabbt det har gått och det blir roligare och mysigare ju mer tiden går. Jag följer hans utveckling och förundras över hur mysigt det är att ha en misse.
Han har blivit keligare men är inte så förtjust när jag vill bära runt honom i huset.
Som jägare är han inte jätteduktig och det är ju inget som bekymrar mig. Han har tagit två möss och en fågel men bara en död mus har han tagit in och gömt bakom gardinen.

Han är populär hos grannarna som han hälsar på då och då. De berättar för mig hur social han är. Kul att han sköter sig.
Han följer fortfarande med mig på morgonpromenaden med Sigge. Hälsar på de stora hundarna som Sigge, nos mot nos.
Det är sällan han somnar i vår säng. Han söker upp nya ställen i huset.

Nu ligger han i vår säng och leker jägare med sina leksaker och Sigges ben.

Det här benet var inte så gott!

Hjälper mig i syrummet

 Men tröttnar snabbt och sätter sig i fönstret och tittar vad grannarna gör.
Men där gräver mannen i huset upp ogräs!

 Blir lite trött och lägger sig skönt bland mina baksidestyger till kviltarna jag syr
 ZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz

 Så skönt att gosa in sig i kvilten

 Mjau kanske dags för en promenad
Har en bra utkiksplats i köket. Det är många fåglar ute i trädgården
 Provar om han ska ligga här inatt
 Nä han tar Sigges dagbädd istället.
 MEN, hur har Sixten hamnat hemma hos Zlatan, bästisen?
Zlatan har visat sin kattlucka. Nu träffas kompisarna hemma hos varandra :)

Båda killarna följer mina tider. Sixten kommer hem lagom till lunchen. Då äter vi sen lägger vi oss alla tre och vilar middag.



 På eftermiddagen går vi en promenad tillsammans


 Jättefina gamla Ekar
 Rönnbärsträd
 När vi kommer hem lägger sig Sixten och pustar ut
 Sigge vill ha ett ben att roa sig med
De små killarna är ett mysigt sällskap om dagarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar