söndag 21 januari 2018

Sydag med Sixten

Det är jättekul att ha lite sällskap när jag sitter i mitt syrum. Men det dröjer inte länge förrän jag märker att mitt sällskap har tröttnat.
Då börjar vi dagen med att sy trianglar.......
 Sen ska tygerna skäras upp till trianglar och då märker jag att Sixten har svårt att koncentrera sig....
 Hoppsan där slocknade han.....


 Totalt utslagen...så kul var det att ha en sydag.
Förflyttar sig ner till elementet
Sen upp till baksidestygerna i hyllan
 Men när jag ska börja med nästa projekt då finns han plötsligt på skärbordet igen.
 Han ockuperar bordet med tyger och Quilttidningar och jag får inte ta någonting som ligger på bordet.
 Han slår mig med tassen, den lilla fulingen.
 Ja ja jag får väl vänta då......

Jag går och fixar lite lunch. När grabbarna har ätit så kan jag återgå till sovrummet.
Han somnade sött igen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar