söndag 17 december 2017

Sköna Vintersöndag i dec.

Vissa dagar känner man bara en otrolig lyckokänsla. Idag är en sådan dag.
Jag får sovmorgon och vaknar till en solig vinterdag.

Fast Ronnie har varit ute med Sigge så känner jag för en promenad i det soliga vintervädret där termometern visar -7. Sigge ville gärna gå en promenad till och även Sixten.

Häng med!
Den här vägen går jag till skogen.........
 I det gröna gavelhuset bor vi
 Detta är vårt hus
Nu svänger vi till vänster
och passerar lekparken
 Där framme svänger vi av mot skogen
På hemvägen passerar vi ett hus med snögubbar....
Vid trädet står en snökatt
 Hej hej!

 Snögubben försöker få ner snökatten som klättrar upp i trädet
 Snögubben med hatt är på promenad med sin snöhund

På vägen hem släppte vi in Sigge sen fortsatte vi hem till Zlatan som bjöd på kaffe och lek. Sixten är ju inte så blyg så han åt upp Zlatans mat och använde hans låda. En liten söndagsberusning med mynta hanns också med.

Efter någon timme blev de jättetrötta. Zlatan hängde med ögonen och Sixten gick till dörren och ville hem. Artig som Zlatan är följde han oss en bit på vägen.
 Sixten pulsade i snön hem
När vi kom hem gick Sixten och åt sin mat och sen direkt in till min säng och somnade direkt.
Medan pojkarna sov åkte vi in till stan och åt en god middag.

 Vi åkte till Cyrano
Så gott med ett glas vin
Jag älskar deras Pizzor. Det är en tunn botten som man knaprar på. Min favorit är mögelost, italiensk skinka, päron med honung
Ronnie unnade sig en biff som var supergod enligt han själv
Efterrätten bestod av Chokladmousse, hallonsås med en klick grädde
Nu åker vi hem och myser!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar