måndag 4 december 2017

Kviltkalender

Min kära man tycker att jag bara ska ha roligt :). Vem tycker inte det :)  Han överraskade mig med en Adventskalender. Jag blir aldrig för stor för detta. Men kalendern ändras lite efter ålder, nu följer jag inte tv:s adventskalender utan en Kviltkalender.

I fredags hämtade jag alla 24 paket!

Lucka 1
 Syntetisk Symaskinsolja
Lucka 2
Post It lappar den lilla blå boken

Lucka 3
Jättefint tyg som påminner om mormors gardiner
Lucka 4
Silver metallic tråd till kviltning
Lucka 5
Sassafras Lane design
Mönster En Igelkott
Lucka 6
En liten söt nålpåträdare
Lucka 7
En vattenfast penna
Lucka 8
Ruler Stickers

Lucka 9
Mönster Ditty Bags
Lucka 10
Linjal
En toppenlinjal för att lägga till en perfekt 1/4 inch sömnsmån. Mycket bra till paper piecing.
1½ x 12 inch
Lucka 11
Liten förvarings.....

Lucka 12
Sykasse

Lucka 13
Tilda Planeringskalender.

Lucka 14
Pin
Lucka 15
Nyckelring
Lucka 16
Behållare till handsömnadsspolar eller undertråd
Lucka 17
Candys småtyger 2,5 inch i en tygserie
Lucka 18
Mönster till en väska
av Amy Butler

Lucka 19
Ett nytt vackert tyg som jag tror hör ihop med de tidigare tygbitarna
Lucka 20
 Ännu ett vackert tyg

 Lucka 21
Små labels att fästa bakom mina kviltar med mitt namn
 Lucka 23
En bra kvalitetstråd

Lucka 24
En almanacka med mönster på kviltar för ett år!

Nu är det slut på paketen, känns trist. Det har varit mysiga morgnar med ett tänt ljus och ett paket att öppna.

Men jag är jättenöjd med denna kalender som har varit genomtänkt. Jag anmäler mig till nästa kalender i december igen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar