fredag 24 november 2017

Julgranen är klädd!

Nja den riktiga granen väntar jag med. Jag vill inte börja julen för tidigt. Julen är en kluven helg för mig. Den har förknippats med barndomsglädje och massor med mat.
Min mormor var fantastisk att ordna mysiga jular som alla gladdes åt. Då åt vi alltid traditionellt julbord med dopp i grytan, rullader, sylta, hemgjord julost, knäck och julkakor mm. En riktig matmormor som älskade sina småländska traditioner.
Det jag avskydde var den långa promenaden till den tråkiga julottan. Jag blev mutad med en tablettask och fick ha julklappskläderna på mig. Men jag somnade alltid i kyrkbänken som barn. Nu kan jag sjunga alla julpsalmer utantill :) men de är så vackra så jag har inget emot detta.

Ja ja nu till granen jag har sytt, Iden kommer från Peggys Jultidning. Peggy är en norsk designer. Jag gillar hennes anspråkslösa mönster.

Jag har tagit det som fanns hemma i lådor och hyllor. Kul att allt fanns till paketgranen :)


Jag har kviltat på bredden med linjer och julkulornas tråd av förstärkt raksöm, lite knappar och band och paketen är klara till Tomten.

Det var längesen jag länkade till
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar