söndag 20 augusti 2017

Sixten sover middag.......

Det är ju ett tag sen Sixten fick vara med här. Han är nu ett helt år! Tiden med honom har inte blivit sämre....kan den det?
Han blir större och längre men nu tror jag han har växt klart.
Han är en misse med rutiner och verkar ha en inbyggd klocka i sig.
Han går fortfarande promenader med mig och Sigge och pratar hela vägen........

Så här ser en normal dag ut för Sixten:
Vaknar och följer med Ronnie upp när han ska till jobbet. Då vill han oftast gå ut när han har ätit med Ronnie.
När jag går upp ca 8.30 släpper jag in honom. Då äter han lite igen och väntar på morgonpromenaden med Sigge och mig.
När vi kommer hem är han i trädgården eller hos grannen och hälsar på. De avgudar honom så där är han så välkommen.
Kl 12 kommer han hem och äter lunch och får då lite blötmat och lite missemjök.
Efter lunch går vi alla tre och vilar tillsammans.
Sixten sover längst av oss.
Vid tre går vi på promenad igen alla tre. Möter vi kattkompisen Zlatan så stannar Sixten med honom och leker. De är bästisar.
Vid femtiden kommer han hem och vilar till sjutiden. Sen är han ute till senast kl23 då kommer han hem och vi går alla tre och lägger oss för natten.
Då ska det mysas och klappas ett tag innan han somnar.

Ja det är en kul kille som hänger med oss vad vi än gör i huset. Han ska iaktta vad vi än gör, men det är charmen med honom.
Han vill inte gärna bli buren förrän på kvällen när vi tittar ut i fönstret och kollar att alla sover.

Jag vet egentligen inte vad som är så mysigt med en katt. Jag får ju inte klappa honom om han inte vill, inte bära och mysa när jag vill. Men ändå är han ett otroligt sällskap och en frihet.
Vi gör det vi tycker känns bäst och är roligast på våra egna villkor. Vi är lika stora egoister :).
Han har en underbar mjuk och skön päls som är ljuvlig att borra in sig i.
Ja han är en himla bra kompis som jag älskar så mycket.

Nej, jag glömmer inte Sigge. Men en hund är helt annorlunda, den kan jag styra mera och mysa när jag känner för det. Men den kräver även att man sätter gränser, uppfostrar, leker och motionerar.












Mina killar som jag älskar mest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar