torsdag 8 december 2016

Adventskalender

I år har jag unnat mig en egen adventskalender från Katrines Quiltestue i Oslo. Jag fick hem en papperskasse med 24 inslagna paket. Jag hade lust att öppna alla......men jag var ståndaktig

 I första paketet låg det en tygbit från Moda. En fin blå färg, men jag syr ju aldrig i blått så detta blir en utmaning.

 Paket 2 låg ett mönster som jag ska sy
 Paket 3 en klisterpenna till min handsömnad
 Paket 4 en tygbunt från Moda. Dessa små tygbuntar är roliga att sy av.
 Paket 5 en sprätt med sudd. Sudden använder man att ta bort småtrådarna man har sprättat upp
 Paket 6 en tygbit som passar ihop med den andra jag fick. Tyget är  Grunge från Moda.

 Paket 7 en söt liten sax till min handsömnad



















Nu är kalendern slut för detta året. Men jag har satt upp mig för en ny kalender nästa jul.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar