lördag 27 augusti 2016

Symässan i Göteborg

Det är alltid kul att gå på mässa och få inspiration. Sen är det ännu roligare att gå med vänner som man har lika intresse med. Vi kom 11.30 och åkte hem 17.00 så där. Vi hade så ont i ben och fötter men det är värt all smärta. Vi hade en rolig dag med funderingar, beslutsångest, skratt och tokigheter.

Vi åkte inte hem tomhänta och det var ingen av som hade trott det heller. Frågan var mer hur mycket roligt vi skulle hitta.

Jag köpte tyger till två kviltar, lite kompletteringar och några böcker.

Gult har jag inte mycket av, lila kunde jag inte motstå, lite lavendelfärg

 Till sovrummets kvilt
 
 
 Kvilt i Nyretro stil, underbara tyger

 Jättefina svart vita tyger med lite rött i, myskvilt

 
Var hittade jag dessa tyger?
 
Jo i min favoritaffär Quiltstudion!


 
Köpte jag inget garn?
Nej, jag har så det räcker och tyger kommer på första inköpsplats.
 
Men två stickböcker hamnade i kassen

 
Några roliga pepparkaksformar som jag inte ska baka med. De är jättebra mallar till att kvilta och applicera kviltar som jag syr. Jag ska tova några bilar och katter till mina små godingar.
 


Men sen handlade jag något som inte var planerat. Ja vi var några som tänkte desamma :) Linda köpte samma som mig och kanske Paulina köpte en mindre, Jeanette var sugen på en liten overlock.......:)
Det var ett gott gäng från Vänersborg som främjade svenska samhällsekonomin och stöttade småföretagare :). Vi gjorde helt enkelt en tjänst för det svenska samhället!

Jag köpte en SYMASKIN!!
Oj vilken bra deal vi gjorde Symaskinsagenten och jag :).
Nu vill jag hem och sy!!!!

Välkommen Svea till Vänersborg!
 
 
 
Den här veckan får vi ta farväl av varandra, Rödisen och jag. Hon har sytt bra i 8 år. Men nu måste våra vägar skiljas åt. Hon kommer säkert till en ny kärleksfull familj.

 
Lyckliga och trötta tog vi sen Ågrens taxi hem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar